training

Trainingsschema (her)starters

Trainingsschema beginners/herstarters voor de komende periode
 
 
 
Wk 38  Maandag:          9,2,9,2,9 minuten
            Donderdag:        2 x 10 minuten
Wk 39  Maandag:         10,9,8,7 minuten
            Donderdag:        3 x 9 minuten
Wk 40  Maandag:          4 x 5  minuten    1 x 7 minuten
            Donderdag:       12,6,12 minuten
Wk 41  Maandag:          5,10,15 minuten
            Donderdag:       11,2,11,2 minuten
 
Pauze:                         2 minuten
 
Weekeinde (het liefst op zaterdag i.v.m. rust) rustige duurloop
van ½ tot max. ¾ uur.
 
Groet, Jan Hendrik
 

Loopadvies / trainen in coronatijd

Nu gezamenlijk trainen nog (ver) voor ons ligt hierbij een paar adviezen hoe verstandig te trainen en een paar loopjes om, op afstand, toch samen te lopen.
 
Trainen: Het is in deze tijd waarin het coronavirus rondwaart niet verstandig om flink te gaan trainen. Dus geen intervallen, geen intensieve tempoduurlopen, geen hiit.                                                                                          Dit heeft alles te maken met het feit dat (zeer) intensieve trainingen de weerstand in meer of mindere mate verlagen. En weerstand heb je juist nu volop nodig!

Boslopen

Bospaadjes, af en toe een heuveltje, herfst in het bos: genieten!
Met als extra: sterkere benen, betere rompstabiliteit en een betere looptechniek.
Als je samen met Jan Hendrik op een afgesproken vaste tijd het bos in wil, meld je dan aan bij polhuijs.ouweland@planet.nl.
Alle runners zijn welkom!!