Training

Hieronder vind je informatie over trainingen van de Eemsmondrunners.

Trainingsschema groep JH

Week 33                     ma.                 8 min-1 min.-8 min.-1 min.-8min.
                                   do.                  3 x 7 min.
 
Week 34                     ma.                 5 x 6 min.
                                   do.                  12 x 2 min.
 
Week 35                     ma.                 6 x 5 min.
                                   do.                  5 x 6 min.
 
Week 36                     ma.                  4 x 8 min.
                                   do.                  9 min.-2 min.-9 min.-2 min.-9 min.
 
Pauze  =   2 min.
 
 
Het schema is niet  “in beton gegoten” er kan dus vanaf geweken worden!
Probeer in het weekeinde, het liefst op zaterdag i.v.m. rust, een duurloopje te doen.
Probeer elke keer 5 min. langer te lopen dus 1ste weekeinde 15 min., 2de weekeinde 20 min. etc.
Aaneengesloten lopen, in een voor jou comfortabel tempo. Niet te hard dus!
Als je verhinderd bent probeer dan een training die je gemist hebt op een ander moment te lopen.
Denk wel aan de rustdagen tussen de trainingen.
Rust is ook trainen!
 

Trainingen Starters

TRAININGSSCHEMA BEGINNERSGROEP 2022
 
Week 25                     ma.                 4 x 3 min.  -  3 x 1 min.
                                   do.                  5 x 3 min.
 
Week 26                     ma.                 4 x 3 min.  -  4 x 2 min.
                                   do.                  6 x 3 min.
 
Week 27                     ma.                 2 x 4 min.  -  2 x 3 min.  -   2 x 2 min.
                                   do.                  4 x 5 min.
 

Trainingsschema (her)starters

Trainingsschema beginners/herstarters voor de komende periode
 
 
 
Wk 38  Maandag:          9,2,9,2,9 minuten
            Donderdag:        2 x 10 minuten
Wk 39  Maandag:         10,9,8,7 minuten
            Donderdag:        3 x 9 minuten
Wk 40  Maandag:          4 x 5  minuten    1 x 7 minuten
            Donderdag:       12,6,12 minuten
Wk 41  Maandag:          5,10,15 minuten
            Donderdag:       11,2,11,2 minuten
 
Pauze:                         2 minuten
 
Weekeinde (het liefst op zaterdag i.v.m. rust) rustige duurloop
van ½ tot max. ¾ uur.
 
Groet, Jan Hendrik
 

Trainen in Coronatijd

De trainingsgroepen zijn als volgt ingedeeld
Dinsdag: Richard (t), Erik (t), Anita van B., Marinda, Sjors, Roelof, Jesper, Tiny, Gerben, Adem, Trijn, Ab, Jelle, Dianne
donderdag: Marianne (t), Aletta, Robert, Anita W., Cor, Jenny, Jessica, Andries, Maria, Margje, Renee, Ellen, René v.d. W, Bertus, Marita

Loopadvies / trainen in coronatijd

Nu gezamenlijk trainen nog (ver) voor ons ligt hierbij een paar adviezen hoe verstandig te trainen en een paar loopjes om, op afstand, toch samen te lopen.
 
Trainen: Het is in deze tijd waarin het coronavirus rondwaart niet verstandig om flink te gaan trainen. Dus geen intervallen, geen intensieve tempoduurlopen, geen hiit.                                                                                          Dit heeft alles te maken met het feit dat (zeer) intensieve trainingen de weerstand in meer of mindere mate verlagen. En weerstand heb je juist nu volop nodig!

Boslopen

Bospaadjes, af en toe een heuveltje, herfst in het bos: genieten!
Met als extra: sterkere benen, betere rompstabiliteit en een betere looptechniek.
Als je samen met Jan Hendrik op een afgesproken vaste tijd het bos in wil, meld je dan aan bij polhuijs.ouweland@planet.nl.
Alle runners zijn welkom!!